Mama kwoka

Niespełna pół roku temu, zaraz po wyjściu ze szpitala usłyszałam tezę, że tatusiowie podchodzą do rodzicielstwa rzeczowo, a mamy bywają zbyt emocjonalne - bzdura! pomyślałam wtedy. Jestem tak rzeczowa i racjonalna jak niejeden facet!
Mijały dni, tygodnie, a mój racjonalizm zaczął obrastać w ciepłe piórka, które z czasem zaczęły przybierać kształt ogromnych skrzydeł. Skrzydeł mamy kwoki, która chciałaby ochronić swoje pisklęta przed złem wszelkim.

Sama sobie ku przestrodze:

 Mama kwoka

Mama kwoka to jest kura,
co wciąż myśli o swych córach.
W dni powszednie i od święta
W głowie tylko jej pisklęta.

Bezpieczeństwo najważniejsze
Mama wszystkie szlaki przetrze.
Zawsze dniami i nocami
Są pisklęta pod skrzydłami.

A gdy kotek w kącie czychał
Pac, dziobnęła w nos oprycha.
Bo nieczyste ma zamiary
według kwoki ten kot stary.

W każde wieczory i poranki
Odgadywała cór zachcianki
Co oznacza mina taka?
Masz ochotę na robaka?

Może ziarnko dać do dzióbka,
Może lepsza z trawy zupka?
Rozmyślała przez dzień cały,
by się córy dobrze miały.

Kogut kwokę upomina,
że ta o nim zapomina,
że już o nim nie pamięta,
że w jej głowie wciąż pisklęta!

Rzecz ta całe lata trwała,
zanim się opamiętała.
Po kurnikach poszły plotki,
Obgadują ją dewotki.

Nioski śmiechem się zanoszą
I kokoszki się kokoszą
Wiedzą o tym wszystkie ptaki
i słyszały też dziobaki

Mama kwoka choć nie chciała
to dwie gąski wychowała

6 komentarzy:

  1. Uśmiałam się czytając ten wierszyk ale sama prawda. Ja nauczyłam niechcący spać synka z nami bo chciałam żeby czuł się kochany a teraz pieron nie chce spać w łóżeczku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wierszyk:) Sama prawda...

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas mąż podszedł rzeczowo - jest, trzeba wychowac - jak w wojsku. Po roku zmiękł i zaczął wychowywac emocjonalnie:) Drugiego emocjonował od pierwszych dni. Zastanawiam sie teraz kiedy na nich patrzę czy nie są przypadkiem bardziej związani do tatusia niż do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie to się sprawdza, ja podchodzę do wszystkiego aż za bardzo emocjonalnie... Za to tata zupełnie inaczej :D Pozdrawiamy gorąco i zapraszamy do nas.

    OdpowiedzUsuń